20090904

~yaşamak, dedi, tek marifetiniz -biraz özen gösteriniz.

"evet söyledi
ya da ben duydum
duyduğuma göre elbet bir ses söyledi bu söylendikçe usulen söylenir olan sözleri.
evet duydum söyledi
her duyduğumda ağladım
pek çok ağlayışım sırasında duydum.
kalbim tutanak tuttu duyduklarıma
soruldu, dedi, cevap alındı
yaşamak, dedi, tek marifetiniz -biraz özen gösteriniz.
zulüm kimse zalimlik yapmayınca biter -mazlumlar dahil, dedi.
ama yapmayın, o daha bir çocuk, dedi tanrı..

ya gördüm neyleyim
insanlar vardı duvarın içinde.
ya ben hep duvara konuştum
ya da duvar değil konuştuğum, içinde insanlar var.
nedense beni anlasın istedim içinde insan olan duvarlar.
bilmiyorum,
belki de ben gerçekten delirdim
onlar haklı belki de.
içinde değil duvarların insanlar
sadece arasındalar..
"

çok küçük bir kızken dahi, bu kelimeler öylesi işlemiştiki içime.. Hiç unutamadığım oncasının arasında belkide beni en iyi anlatanlardan.. kendimi korumak adına ördüğüm duvarlarım, şimdiki uzak kalışlarımın sebepleri..


bizim suçumuz neydi sahiden?
birilerini çok sevmek mi? bu hayatta başka birşey yaptığımız olmadı onlara evet.

utanmalılar.

yoksunuz, hiçbiriniz ! diye haykırdım ben dün
bunu öylesi bi inançla söyledimki
olduklarını sanan oncası dahi iman ederdi bu lafıma !

utanmalılar.

neden yoksunuz?
neden gittiniz sahiden?
ben sormaktan çekinmedim. siz söylemekten çekindiniz!

benim hakkmda birşeymi merak ediyorlar?
lanet olası hayatlarının olmayan olmamış yada -hiç- olarak damgaladıkları önemsemedikleri her ne varsa
her neyi en değersiz görüp fırlatıp atmışlarsa yaşamlarından
ve bir daha dönüp bakmamşlarsa
işte benim o olduğumu her biri bilmeli
o hiçbirşey yapmadğnı yada çok şey yaptığnı sanan her biri !


u-tan-ma-lı-lar.

tanrısız kalan onca kişi gibi
tanrısallaştırdık sevdiğimiz herkesi
ve bizim için kaçınılmaz oldular
vazgeçilmez oldular
bizbuacılarıbuyüzdenmiçektiksahidende


tek suçumuz buydu belkide ! çok sevmek !

tümbunlarınhiçbiranlamıyokhayırkalmadı

tek marifetimiz yaşamak ne de olsa.. biraz özen göstermeli tüm bunlara, evet.

Hiç yorum yok: