20101228

dokunma.

-ve gidiyorum işte. gidiyorum. bu da oldu işte.

bir adam yürüyor parmaklarının en orta yerinde. alnındaki bütün çizgilerle bütünleşmiş bir yaşamı. okunmaktan yorulmuş roman sayfaları gibi. bir kütüphane yalnızlığı sonrası. parmaklarının eskimiş kokuşuklukları. nedense dokundukça onu daha çok ister gibiyim. nedense dokundukça benden uzaklaşmak ister gibi. gidiyorum diyor. gidiyor! bu da oldu işte. gidiyor işte.

sevgili dostoyevski. sana aşık olduğum için kendimden nefret ediyorum. sana aşık olduğum için senden ettiğim gibi. nedense bizi çok şey ayırıyor. nedense ben senin yollarında yürüyemiyorum. nedense ben senin insancıklarını tanıyamıyorum, nedense bana mektup yazmıyor ve sonuna bir "senin" eklemiyorsun bu kez ve beni raskolnikovlar değil basit basit adamlar vuruyor oluyorlar! kendinden utanmayı dene bir gün. eminimki başarılı olurdu.n. belki. ölüler evinde. belki bir ikizle. belki. yeraltı. belki. benim olsana bir gün. tenimi yazsana. uzun uzun anlatsana. olduğum şeyden öte yapsana beni.

bir kadın ağladı sonra. sevdiği bütün adamlara ettiği küfürlerle. nedense aldatır kadınlar. nedensizce.

mek, mak. yazım kuralları. imla hataları. anlatım bozuklukları. devrik cümleler. kurallı cümleler. fiil cümleleri. gizli özneler. benim hayatımda da gizli bir özne var ki. cevabı hep aynı bu sorunun: ben, ben ve ben. nedense ortaya deviremiyorum cebimdeki bütün serserilikleri. nedense kendime gelemiyorum. beni çok ayyaş sanıyorlar oysa ki ben ağzıma içki koymuyorum.

-her şeyin suçlusu, hep sen olursun.

bırak bu tavrı. benden daha iyi biri değilsin. sadece sağlam bir göte sahipsin. sadece elinde tuttuğun şeylerin beraberindesin. sadece üstten bakabiliyorsun hayata ve sevemeyebiliyorsun da üstelik.

sevme artık zaten beni.
ben sevmeyeceğim bir daha kimseyi.
gidiyorum. bu da oldu işte.





hoşça kal anne.

2 yorum:

sarıdenizaltı dedi ki...

Gidiyorum anne ile yazı arasındaki 5 satırlık boşluk..

Jude dedi ki...

bazı şeyler, gerçekten de ayrıntılarda gizlidir, bazen. işte bizi "anne" ile, hayatta en çok ayıran şeydi o beş satırlık boşluk.